torsdag 6 december 2012

oh its cold outside

Hejhej!
Redan torsdag igen. Veckorna går så sjukt fort nu för tiden. Hinner inte med alls.
Den här veckan har vintern levererat på riktigt. Det började i måndags med ett strömavbrott som berörde hela södra Stockholm, inklusive mig. Jag hade inte alls fattat att alla var berörda utav strömavbrottet, utan var bara arg för att inte tunnelbanan gick. När jag väl kom till Bandhagen möttes jag av inget annat än mörker och då började jag förstå hur det gick till. Det var ändå ganska mysigt utan el, även om jag hade lite panik och var hungrig, så var det ändå mysigt att tända ljus och ha kvalitetsmys-tid, för det fanns ändå inget annat att göra.
Igår fortsatte vintern med sina påhitt och det resulterade i trafikkaos. När jag skulle åka från jobbet kändes det som att jag skulle ut på ett stort äventyr. Det var dock inte så krångligt, då jag skulle hem till Johanna, som är bosatt på Övfre och dit gick det att ta sig utan problem. Min kära mamma kunde dock inte ta sig hem, inga bussar gick till Haninge och efter ha suttit i två timmar på ett stillastående pendeltåg fick hon åka hem till mig istället. Så jag hade pyjamasparty med Mamsi igår, mysigt värre.

Ah. Nu ska jag plugga resten av denna dag, ta fram material som jag kan skriva ut imorgon på biblioteket. Har bibliotekslektion och får gratis utskrifter, så det kommer att utnyttjas.

Nu ska jag dricka kaffe och få lite liv i lillhjärnan.

Hejdå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar